Nakon dugogodišnjeg rada u ugostiteljstvu, Anđelko Dujković odlučio je krenuti u prijevozničke vode. Nakon završene obuke za vozača kamiona, odjavio je ugostiteljski objekat i očekuje posao u inostranstvu.
“Odluka je pala prošle godine nekad na početku pandemije. Nije toliko zbog finansijske situacije, može se i ovdje izgurati i fino živjeti, ali više mi je neko dugoročno razmišljanje, za djecu, za sebe, za sve. Ovdje je specifično sve, gdje god kreneš, nešto ti fali”, kaže Anđelko Dujković.
Anđelkova priča samo je jedna od mnogih. U posljednje dvije godine iz Bosne i Hercegovine otišlo je više od 4.500 hiljada vozača kamiona, piše BHRT.
Praksa je pokazala da odlazak vozača u inostranstvo više nije stvar egzistencije. Među onima koji su sjeli za volan kamiona su i advokati, novinari, političari, svećenici i oni s dobrim primanjima.
To potvrđuju i u autoškolama koje vrše obuku kandidata.
“Imali smo čak ljude iz vojske, policije, imali smo ljude koji su napuštali službu da polažu, da idu voziti i, ono meni najinteresantnije, ugledni advokat iz grada je bio spreman napustiti svoj posao da bi išao vani voziti”, kaže Miroslav Gavrilović, vlasnik autoškole.
Osim vozača, u inostranstvo odlaze i prijevoznici. Samo u protekle dvije godine više od 1.200 njih preregistriralo je svoje firme u inostranstvo.
“Nažalost, taj trend se nastavlja pa se mi s pravom pitamo ko će to za vrlo kratko vrijeme voziti u BiH. Već imamo podatke od prijevoznika gdje, bukvalno, svakom prijevozniku u dvorištu ili na parkingu stoji po četiri, pet ili više kamiona. Više nije u pitanju ni plata, standard je broj jedan”, kaže Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prijevoznika entiteta RS.
Da problem postoji svjesni su i u Ministarstvu prometa i veza RS odakle ističu da su različitim vidovima pomoći pokušali pružiti podršku ovom sektoru i da će to biti nastavljeno i ubuduće.
“Za period od marta do decembra izdvojeno je oko 6 miliona KM. Trenutno se razmatraju i analiziraju moguće mjere za pružanje podrške prijevoznicima i u periodu koji predstoji. Imamo svakodnevnu komunikaciju”, kaže Dragan Stanimirović iz Ministarstva prometa entiteta RS.
Kako ističu prijevoznici i vozači, situacija na ovom polju je u tolikoj mjeri pogoršana da nijedna mjera koja bude donesena neće moći dati brze i efikasne rezultate, jer je načinjena nepopravljiva šteta u sektoru prijevoza.